Ik ben Annemiek Jorritsma. In mijn werk als redacteur en contentspecialist viel mij altijd één ding op: Waarom zijn bedrijven in agrifood en logistiek zo bescheiden en vertellen ze zo weinig uit zichzelf over waar ze zo goed in zijn? Mensen vertelden tijdens de vele interviews die ik deed voor Logistiek.nl en VMT.nl vaak enorm enthousiast over hun nieuwe dienst of productverbetering. Terwijl de bedrijfswebsite die ik vooraf checkte, mij een totaal andere indruk gaf. Ik zag het verhaal daar nergens staan.
Na ieder interview vroeg ik mij af: waarom delen bedrijven dit verhaal zelf niet op hun eigen website en social media kanalen?
Bedrijven laten het afhangen van een redacteur die langskomt en gaan weer over op de waan de dag. Aan de ene kant is dat leuk voor mij, want ik heb een mooi artikel kunnen schrijven en heb daarmee een goed bereik. Aan de andere kant laten deze bedrijven het eigen bereik met hun verhaal onbenut. Zo zonde, want daardoor missen deze bedrijven de kans om zichzelf te laten zien zoals ze echt zijn en online in verbinding te komen met potentiële klanten.
Toen vlak voor kerst 2023 mijn loondienstbaan onverwacht stopte, dacht ik meteen: nu ga ik ondernemen en bedrijven helpen met het vertellen en delen van hun unieke verhaal. Ook zelf moest ik de bescheidenheid van me afgooien en mezelf meer op de voorgrond zetten. Op LinkedIn postte ik over wat ik bedrijven te bieden heb. Ik begon mijn eigen verhaal te vertellen. Als vanzelf melden zich klanten bij mij. Ondertussen bleef wel aan mij knagen hoe ik die bedrijven in agrofood en logistiek nu het beste kon helpen. Hoe komen zij, net als ik, zelf aan het stuur en krijgen ze door een duidelijke communicatiestrategie en het delen van krachtige content meer klanten en winst? Ineens wist ik hoe ik dit moest gaan aanvliegen en veranderde de structuur in mijn bedrijf.
Bedrijven in de agrifood en logistiek helpen om klanten aan te trekken door het implementeren van een krachtige contentstrategie. Zodat ze online meer laten zien hoe ze in de fysieke wereld echt zijn en dit leidt tot duurzame klantrelaties en meer winst.
Door bedrijven te kunnen laten zien hoe ze echt zijn, sta ik zij aan zij om eerst de kern van hun boodschap boven tafel te krijgen. En hun bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar een communicatiestrategie en een bijbehorend contentplan. Ik geloof namelijk niet in een quick fix door het schrijven van een enkel artikel. Als je een serie kijkt, ben je toch ook benieuwd naar de volgende aflevering? Zo werkt dat bij potentiële klanten ook, ze moeten nieuwsgierig blijven. We rollen daarom samen een strategie uit en delen consistent het verhaal.
Mijn kracht ligt in de combinatie van mijn creativiteit met strategisch inzicht. Door mijn achtergrond in agrifood en logistiek weet ik niet alleen met een eigen stijl mooie woorden te creëren. Ik maak online content voor bedrijven en organisaties die blijft hangen en uitnodigt tot interactie. Ik weet storytelling effectief in te zetten om te verbinden, te overtuigen, te inspireren en niet onbelangrijk: geld mee te verdienen. Voor mijn eigen bedrijf werkt het ook. Dat gun ik iedereen.
Duurzaamheid ligt me nauw aan het hart. Ik probeer zelf zo bewust mogelijk te leven. Ik geloof in de kracht van bedrijven die zich inzetten voor een betere wereld. Bedrijven die niet voor de snelle winst gaan, maar duurzame klantrelaties en de lange termijn belangrijk vinden. Het geeft me net wat extra energie om te weten dat mijn werk bijdraagt aan positieve verandering. Vaak is het een duurzaam verhaal wat net het verschil maakt van de rest.
Ik help bedrijven aan, zoals ik het noem: duurzame klantenwinst, door hun bereik te vergroten. Dat doen we door het vertellen van het authentieke bedrijfsverhaal en online te laten zien wie je als bedrijf echt bent.
Met mijn 20+ jaar ervaring in logistiek & agrifood en passie voor duurzaamheid help ik jou met het implementeren van een krachtige en onderscheidende communicatiestrategie met contentplan. Door consistent te delen waar je als bedrijf voor staat en wat je in huis hebt, wordt je super aantrekkelijk voor klanten. Je wordt gezien als expert in de markt waardoor leads sneller klant worden en klant blijven.
Mijn aanpak bestaat uit twee strategische trajecten:
Eerst even vrijblijvend snuffelen? Snap ik. Download mijn E-book en ga aan de slag met mijn gratis tips.
Vergroot je klantwaarde en winst met jouw unieke duurzame verhaal
Check mijn agenda en plan een gesprek in, dan praten we verder.
“Met Annemiek was de samenwerking voor het Food Safety Event professioneel en doelgericht. Haar kunde om het programma van het Food Safety Event overzichtelijk samen te stellen en te coördineren heeft een belangrijke rol gespeeld in het succes van het evenement. Annemieks flexibiliteit en organisatorische talent hebben een goede indruk achtergelaten. Het was prettig om met haar samen te werken en ik kijk uit naar toekomstige projecten.” - Willem Paul de Mooij, hoofdredacteur VMT
"Annemiek heeft het programma Joint Corridors Off-Road ondersteund met contentcreatie en vormgeving. Ze speelde een belangrijke rol bij het creëren van onze impact website. Haar ervaring in de logistieke sector heeft enorm geholpen om meer uit de interviews met professionals te halen en vervolgens goede teksten te schrijven. Daarnaast is het prettig samenwerken met Annemiek en beveel ik haar van harte aan." - Jeroen Bolt, programma manager Joint Corridors Off-Road, Topsector Logistiek
"Wat doe je, als je belangrijk nieuws objectief wilt delen. Dan stem je af met Annemiek van Grip op Content. Ze zeggen wel eens: 'Het is de toon, die de muziek maakt'. Annemiek spreekt en schrijft, door haar ervaring, de logistieke taal, die door de mensen begrepen wordt. Het is fijn om met haar samen te mogen werken en zullen in de toekomst, waar mogelijk, haar opnieuw inschakelen. Een aanbeveling in deze is zeker op zijn plaats." Don van Riel, Managing director Trimodal Europe
LinkedIn staat vol met oproepen. Posts van prof... Lees meer »
In het voor- en het najaar staan er steevast ne... Lees meer »
Als er 1 ding is waar ik mij in mijn werkzame c... Lees meer »
Heldere webteksten die jouw duurzaamheidsbeleid overtuigend communiceren. Zodat jouw klanten niet alleen begrijpen waar jouw bedrijf voor staat, maar dit ook echt gaan voelen door de juiste woorden die exact jouw visie en missie weergeven. Geen eenheidsworst maar een uniek verhaal.
Jouw unieke verhaal wekt vertrouwen. Klanten zien jou als expert in de markt. Ze begrijpen jouw waarde beter, kiezen sneller voor jou en betalen de prijs die daarbij hoort. Social media is niet langer een ‘moetje’ maar is onderdeel van je strategie. Omdat je merkt dat zichtbaar en vindbaar zijn vruchten afwerpt.
Je bouwt een voorkeurspositie op in de gedachten van jouw klant. Door jouw consistente aanwezigheid op social media trek je niet alleen nieuwe klanten aan. Ook talentvolle medewerkers verbinden zich maar al te graag aan een bedrijf met een eigen en uniek verhaal. Jouw bedrijf groeit duurzaam. Met klanten en medewerkers die echt bij je passen. Meer winst ligt voor het oprapen.