•• ••

check

3 tips om morgen al meer uit je LinkedIn bedrijfspagina te halen

Je hebt een LinkedIn Bedrijfspagina aangemaakt. Je logo en achtergrondafbeelding staan op z'n plek. Dat betekent dat je bedrijf vanaf nu ook op LinkedIn vindbaar is en je niet langer de melding krijgt zoals op dit plaatje. Je werkt niet langer voor een bedrijf dat door LinkedIn wordt uitgedrukt met een nietszeggend grijs vlakje als logo. Super!

En nu... posten maar!

Het liefst wel zo consistent en gericht mogelijk. Met deze drie tips, waar je direct mee kunt beginnen, heb je in no time activiteit op je pagina, loopt het aantal volgers op en vergroot je je bereik. En dat betekent, als je het goed en consistent doet, dat leads sneller klanten worden.

1. Betrek je medewerkers

Nodig je medewerkers uit om jouw LinkedIn bedrijfspagina te volgen en ook te gebruiken in hun persoonlijke profiel. Vraag hen om te reageren op de posts die je plaatst op jouw bedrijfspagina. Zorg daarnaast voor een aanklikbaar LinkedIn logo in de emailhandtekening van je medewerkers en ook op je website waarbij de link leidt naar jouw LinkedIn bedrijfspagina. Zo krijg je gegarandeerd meer volgers en bereik via jouw pagina.

2. Maak er tweerichtingsverkeer van

Volg andere bedrijfspagina’s (van jouw klanten!) zodat je ook kunt reageren als zij iets interessants posten. Nodig actief je connecties uit om jouw LinkedIn bedrijfspagina te volgen en volg hen dus ook terug. Ja, je kunt als bedrijfspagina ook andere bedrijven volgen. 

3. Consistent posten

Post niet alleen maar als je een vacature hebt, maar post minimaal 1 keer per week relevante content die aansluit bij wat je wilt uitstralen (dan komen die medewerkers ook vanzelf) en richt je daarbij ook op wat je oplost voor jouw (potentiële) klant. Vertel jouw duurzame verhaal! En als je je op de Benelux markt richt, doe dat dan lekker in het Nederlands. Wel zo fijn voor de lezer.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt. Deze tips zijn een onderdeel van mijn E-book. Download het hier gratis.

Wil je meer weten of help je hulp nodig? Neem gerust contact op!

Check mijn agenda en maak een afspraak

 

 

Naar het overzicht

Krijg meer winst en klanten

 

Gebruik jouw unieke verhaal in teksten die raken

 

Overtuigend

Heldere webteksten die jouw duurzaamheidsbeleid overtuigend communiceren. Zodat jouw klanten niet alleen begrijpen waar jouw bedrijf voor staat, maar dit ook echt gaan voelen door de juiste woorden die exact jouw visie en missie weergeven. Geen eenheidsworst maar een uniek verhaal.

 

Strategisch

Jouw unieke verhaal wekt vertrouwen. Klanten zien jou als expert in de markt. Ze begrijpen jouw waarde beter, kiezen sneller voor jou en betalen de prijs die daarbij hoort. Social media is niet langer een ‘moetje’ maar is onderdeel van je strategie. Omdat je merkt dat zichtbaar en vindbaar zijn vruchten afwerpt.

Zichtbaar

Je bouwt een voorkeurspositie op in de gedachten van jouw klant. Door jouw consistente aanwezigheid op social media trek je niet alleen nieuwe klanten aan. Ook talentvolle medewerkers verbinden zich maar al te graag aan een bedrijf met een eigen en uniek verhaal. Jouw bedrijf groeit duurzaam. Met klanten en medewerkers die echt bij je passen. Meer winst ligt voor het oprapen.

  • Home
  • Blog
  • 3 tips om morgen al meer uit je LinkedIn bedrijfspagina te halen